گزارشهای جدید و جالب از ایران

نویسندگان

چکیده مقاله:

قبیله Nardeae با گونه Nardusstricta برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردد. همچنین گونه Melilotusneapolitana به عنوان یک گونه جالب ارائه می‌شود. محل دقیق گیاهان در ایران و نیز پراکنش آنها در دنیا توضیح داده می‌شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

چند رکورد جدید و جالب از ایران

گونه‌های Delphinium venulosum Boiss. از تیره آلاله، Stachys melampyroides Hand.-Mzt. از تیره نعناع، Schoenoplectus bucharicus (Roshev.) Grossh.  از تیره اویارسلام، Carlina kurdica Meusel & Kastner از تیره کاسنی و Helianthemum ledifolium (L.) Miller var. lasiocarpum (Willk.) Boiss.   از تیره سیستاسه برای اولین بار به عنوان رکوردهای جدید از ایران گزارش می‌شوند.

متن کامل

تعدادی گونه‌های جدید و جالب توجه جدید گون از ایران

بر پایه جمع‌آوری‌های تازه‌ای که در سالهای اخیر توسط گروه گیاه شناسان هرباریوم‌های مختلف کشور از جمله قهرمانی‌ و جوادی از تبریز؛ طیبی خرمی و حاتمی از فارس‌؛ معروفی از کردستان؛ جوهرچی از خراسان‌؛ نعمتی از کرمانشاه؛ موسوی از زنجان و نوروزی از اصفهان بعمل آمده است. تعداد 8 گونه جدید معرفی می گردد. گونه‌های جدید به بخشهای مختلف تعلق داشته که برای هر گونه دیاگنوز و شرح و برای تعدادی از آنهادرباره جای...

متن کامل

گزارشهای جدید از جنس گون در ایران

بر پایه جمع‌آوری‌های جدید از نقاط مختلف کشور تعدادی گونه بعنوان گزارش جدید از ایران معرفی می‌گردد. این گونه‌ها عبارتند از: A. dzhebrailicus، A. incertrus،  A. psoraloides همگی ازبخش Hololeuce؛ A. asciocalyx، ازبخش Onobrychoidei؛ گونه A. leiosemius از بخش Aegacantha ؛ A. versipilus‌ از بخش Erioceras و A. shebarensis‌ از بخش Trachycercis. برای هر یک از گونه‌های فوق با ذکر نمونه‌های هرباریومی و ن...

متن کامل

چند رکورد جدید و جالب از ایران

گونه های delphinium venulosum boiss. از تیره آلاله، stachys melampyroides hand.-mzt. از تیره نعناع، schoenoplectus bucharicus (roshev.) grossh.  از تیره اویارسلام، carlina kurdica meusel & kastner از تیره کاسنی و helianthemum ledifolium (l.) miller var. lasiocarpum (willk.) boiss.   از تیره سیستاسه برای اولین بار به عنوان رکوردهای جدید از ایران گزارش می شوند.

متن کامل

گزارش گونه‌های جدید و جالب از تیره اویارسلام برای ایران

در بررسی نمونه‌های هرباریومی (هرباریوم ''IRAN'' و هرباریوم ''TARI'') و نمونه‌های تازه جمع‌آوری شده از مناطق مختلف کشور متعلق به جنس Bolboschoenusاز تیره Cyperaceae، گونه‌های B. planiculmis و B. schmidii به عنوان گزارش جدید برای محدوده فلور ایرانیکا معرفی می‌شوند. پراکنش جغرافیایی، رویشگاه و صفات متمایز کننده این دو گونه ارایه می‌گردد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 9  شماره 2

صفحات  187- 190

تاریخ انتشار 2002-12-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023